Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Hírek

Fókuszban a szervezetfejlesztés a foglalkoztatási párbeszéd keretében

© Cseh Gábor

A Vas Megyei Foglalkoztatási Paktum 2014-2020 keretében megvalósuló Foglalkoztatási Párbeszéd 2020. április 20-i rendezvénye a szervezetfejlesztéssel, a megfelelő, a biztonságos munkakörnyezettel foglalkozott. A videokonferencia szakértői, előadói a szervezetfejlesztéshez, a kialakult helyzet okozta megváltozott foglalkoztatói körülményekhez kapcsolódó javaslatokat, észrevételeket, tapasztalatokat tárták fel, vitatták meg a résztvevőkkel.

Wawrzsák Zsolt – egyetemi okleveles szupervizor, szervezet- és vezetőfejlesztési tanácsadó, reziliencia-képességfejlesztő a jóllét három tényezőjét emelte ki, mely önkormányzatoknak, önkormányzati vezetőknek is iránymutatás. Autonómia – beszűkült élettér, depresszió, kompetencia szükséglet és kötődöttség szükséglet. Az egyes tényezők boncolgatásakor mindenki felismerhette a szükséges szervezetfejlesztési irányokat, igényeket, esetleg hiányosságokat. Kiemelte, hogy ez a konferencia is bizonyíték arra, hogy szükség van kapcsolattartásra. Mit tehetünk? kérdéssel azonnal adódott a válasz is: nincs pánik, kiemelten fontos az információkra való figyelés, az álhír szűrése, a megfelelő szintű, szenzitív kapcsolattartás a kollégákkal, kommunikáció és tájékoztatás.

Szervezetfejlesztés esetén nagyon fontos a humán kapacitás mellett a megfelelő infrastrukturális háttér. Fonyó Szabolcs szakértő a résztvevőknek a Hogyan hozd ki a legtöbbet a távmunkát segítő alkalmazásokból? témakörben adott igazán gyakorlatias segítséget. Tervezd a kommunikációt, kérj segítséget, ha elakadsz, rendszerben gondolkodjunk, menedzseljük a távoli munkavégzést, vezessünk be csoportmunkát támogató eszközöket.

A videokonferencia résztvevői számára dr. Balázsy Péter, a Vas Megyei Önkormányzati Hivatal vezetője beszélt a hivatali szervezetfejlesztés tapasztalatairól, eredményeiről. Az elmúlt 4-5 évben a hivatal életében új munkavégzéssel kapcsolatos fogalmak, atipikus formák kerültek alkalmazásra – távmunka, home office, távoli elérés, csoportos munka a járvány időszakban is, eszközigény kielégítése, fejlesztése a mobil munkavégzéshez folyamatosan. Eredményként emelte ki, hogy ebben a formában a Hivatal, mint szervezet az igényekre gyorsan reagál, a munkavállalók elkötelezettebbek, hosszabb távon gondolkodnak, hatékony és kreatív csapat jött létre.

Mindhárom előadónál központi kérdés volt az emberi tényező fontossága és a biztonság.

Fontos a megfelelő szakképzettséggel és tapasztalattal rendelkező kollégák megnyerése, megtartása, melyhez elengedhetetlen támogató, biztonságos munkahelyi környezet kialakítása, mely a hosszútávú foglalkoztatás alapja.

A jövőbeli kapcsolattartás tereinek és lehetőségeinek kidolgozása, alkalmazása területén a Vas Megyei Önkormányzat és Hivatala partnerségéről biztosítottja a települési önkormányzatokat, hivatalaikat, a konferencia résztvevőit és az érdeklődőket.

A megyei szintű foglalkoztatási együttműködésre a továbbiakban is óriási szükség van, mely segítheti, előmozdíthatja az álláskeresést, információáramlást.

Fotó: Csah Gábor/VN

hu_HUMagyar
Megszakítás

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás